torstai 26. tammikuuta 2017

Wanted: harmaa parketti

Makuuhuoneisiin suunnitellaan jotain kivilaattaa pehmeämpää vaihtoehtoa. Koirat eivät olettavasti juoksentele niissä huoneissa täyttä rallia (koska eivät mahdu...) ja lapsetkin kasvavat pikkuhiljaa ulos raisuimmista autoleikeistä, joten ihan samanlaista naarmunkestoa kuin yleisissä tiloissa ei vaadita. Vaihtoehtoina tuossa jo aikaisemmiin puntaroidun vinyylikorkin lisäksi ovat parketti ja mikrosementti, ja sävynä harmaa.

Parketti olisi upea myös olohuonetiloissa mutta se vaatisi sitten jonnekin alueen keskitilan kohdalle - ei niin huomaamattoman -listoitetun rajapinnan laatan ja parketin väliin, ja tämä lähtökohtaisesti häiritsee jo ajatuksena sisustuspedanttia mielenlaatuani. Lattiapinta saisi vaihtua vain ovien myötä. Piste.

Harmaata laminaattiahan löytyy joka lähtöön mutta parketeissa ei näitä sävyvaihtoehtoja sitten yllättäen niin paljon olekaan.  Ankaralla kuukkeloinnilla ja jopa fyysisesti liikkeitäkin haravoiden on löydetty vain kolme vaihtoehtoa, jotka kaikki ovat lankkumaisia eli yksisauvaisia:

  • Timberwise Tammi Industrial Ferro
  • Timberwise Tammi Carbon White
  • Meister Cottage Tammi Hopeanharmaa

Kaksi ensimmäistä ovat mattapintaisia ja kolmas on musta hevonen: täyskiiltävä  mutta väriltään juurikin täydellinen, kun verrataan taas noihin betonimaisiin laattoihin. Olisiko tuo siis vakava tyylirikko, jos muuten ehkä rouheahkoon sisustukseen ujuttaisi tuollaisen täysin asiaankuulumattoman luksusparketin...jos siitä kerta tykkää.  

Industrial Ferro

Carbon White

Cottage Tammi hopeanharmaa

































































Parketin puolesta ei oikein puhu kustannuspuoli. Onko mitään järkeä laittaa kalleinta lattiapintaa pieniin huoneisiin, jossa se peitetään kalusteilla eikä se pääse yhtään oikeuksiinsa? Ei oikein mutta voi olla ettei tätä päätöstä tehdä järjellä. 

Jätetään nämäkin vielä hetkeksi hautumaan ja pohditaan seuraavaksi mikrosementtiä. Sitä on alustavien suunnitelmien mukaan (jotka siis voivat muuttua lennossa) tulossa joka tapauksessa jo kahteen paikkaan: yläkerran kylpyhuoneen seiniin ja alakerran vessan lattiaan. Näytteitä tuli yhdeltä toimittajalta ja toinen käski kaivaa jostakin NCS-koodiston (koskaan kuullutkaan) esiin ja valita sieltä sopiva sävy. Sanomattakin selvää, että tämä toimittaja jää nyt pihalle kilpailuksesta. Markkinointi-investointeja päivätyössä pohtivana kysyn vaan, että onko tehokkaampaa kohdennettua markkinointia kuin lähettää pari näytettä jo ostohaluiselle asiakkaalle, joka on itse kaivanut tuotteen ja toimittajan esiin? 

2 kommenttia:

  1. Tuota viimeisintä olen monesti itekin ihmetellyt! Yllättävän tehokkaasti jotkut firmat osaavat asiakkaat karkottaa. Tapettihommissa sain kyllä taannoin hyvää palvelua Tapettitehdas Pihlgren&Ritolalta. Ei sillä hetkellä saanut haluamaani tapettia, niin soittivat ja kysyivät, passaako postissa lähettää näytteitä samansävyisistä tapeteista, ja kun ei ne kelvanneet niin vielä lisää lähettivät. Pointsit palvelusta myös paikalliseen rautakauppaan, jossa viimeksi taisi lähellä sulkemisaikaa sekä kauppiaspariskunta että yksi myyjä miettiä kanssani korvaavia tuotteita isännän haluamalle (jota ei ollut.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kyllä tosiaan hyvällä palvelulla se ero tehdään, varsinkin tällä rakennusalalla jossa moni raksa-amatööriostaja joutuu pitkälti luottamaan myyjän asiantuntevuuteen. Varsinkin jos ollaan kilpailoiden kanssa suurinpiirtein samoissa hinnoissa, niin palvelu ratkaisee.

      Poista

Kommentit otetaan ilolla vastaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...